12-05-2017
Presentatie nieuwe identiteit Ondernemend Sneek enthousiast ontvangen

Woensdag 10 mei presenteerde de communicatiecommissie van Vereniging Ondernemend Sneek, samen met partner Multiminded, de nieuwe identiteit van V.O.S. Dit gebeurde in een toepasselijke sfeer: een thema-avond over identiteit in De Walrus te Sneek. Gert de Lange, voorzitter van de communicatiecommissie, vertelde de aanwezigen welke weg was afgelegd.

 

Samenwerking Sneek Promotion

Begin 2016 zijn een aantal betrokkenen van de fusiepartners VSZ en de HIS benaderd om alvast een visie te vormen over de identiteit, huisstijl en communicatie van de nieuwe vereniging. De gemeente Sûdwest Fryslân had de domeinnaam www.sneek.nl beschikbaar gesteld aan Sneek Promotion. Vanwege de gezamenlijke belangen en de voorgenomen (online) samenwerking werd besloten tot een gecombineerd aanbestedingstraject.

 

Selectie

Na het schrijven van de aanbesteding zijn een aantal bedrijven benaderd. Los van de kwaliteit en stabiliteit was een belangrijke voorwaarde dat ze lid van de HIS of VSZ moesten zijn. Uiteindelijk zijn drie bedrijven uitgenodigd voor een pitch om hun visie op www.sneek.nl en www.ondernemendsneek.nl te presenteren . Unaniem werd Multiminded gekozen. De vele complimenten, die we ondertussen zo wel off- als online hebben mogen ontvangen na de presentatie maken duidelijk dat dit een goede keuze was.

 

Creatieve proces Multiminded

‘De briefing vanuit de communicatiecommissie gaf ons voldoende ruimte om onze creatieve kwaliteiten volledig tot zijn recht te laten komen’, aldus Otto Dijkstra van Multiminded uit Sneek. En ook de keuze van de huidige huisstijl was voor ons als Sneker bedrijf een uitdagend maar mooi proces. Keuzes moesten worden gemaakt: gebruiken we de kleuren geel-zwart en de Waterpoort, of juist niet? En hoe verpak je de veelzijdigheid van de nieuwe ondernemersvereniging in een logo?’

 

De keuzes

‘Uiteindelijk konden we de Waterpoort als sterk en herkenbaar beeldmerk van Sneek niet loslaten. We kozen ervoor om deze te ‘hercreëren’ met verschillende vormen en patronen. Eigenlijk als bouwstenen met een knipoog naar de diversiteit van de ondernemers in Sneek. De kleurstelling en het lettertype zijn modern, fris en voldoen aan de huidige wensen en eisen die ook online gevraagd worden. Voor ons was 10 mei een mooi eerste meetmoment en we zijn blij met de vele positieve reacties’, besluit Otto.

 

 

 

Tot slot

Benieuwd naar de nieuwe huisstijl en website? Kijk dan op www.ondernemendsneek.nl. Hier vindt u ook de social media kanalen. Voor vragen kunt u zich wenden tot de communicatiecommissie: Gert de Lange, Peter Miedema of Otto Dijkstra via communicatie@ondernemendsneek.nl.